ترسیدن بازار مرکزی افزایش آمریکا نیویورک

ترسیدن: بازار مرکزی افزایش آمریکا نیویورک نیویورک روز گذشته بانک مرکزی افزایش قیمت طلا

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار سیاست خارجی روش ترامپ، ائتلاف سازی علیه کشور عزیزمان ایران است

تحلیلگران پرسشها سیاسی اعتقاد دارند عوض کردن چینش و کارها چند ماهه اخیر در کاخ سفید نشان می دهد کابینه «دونالد ترامپ» از مدت ها قبل تلاش کرد تا سیاست دشمنی با ک

روش ترامپ، ائتلاف سازی علیه کشور عزیزمان ایران است

روش ترامپ، ائتلاف سازی علیه کشور عزیزمان ایران است

عبارات مهم : ایران

تحلیلگران پرسشها سیاسی اعتقاد دارند عوض کردن چینش و کارها چند ماهه اخیر در کاخ سفید نشان می دهد کابینه «دونالد ترامپ» از مدت ها قبل تلاش کرد تا سیاست دشمنی با کشور عزیزمان ایران را از طریق ایجاد ائتلاف بین المللی علیه پایتخت کشور عزیزمان ایران دنبال کند.

به گزارش ایرنا، رییس جمهوری آمریکا در چند ماه اخیر رویکردهای تخاصمی با کشور عزیزمان ایران را آشکارتر از قبل به نمایش گذاشته هست. گزینش «مایک پومپئو» و «جان بولتون» به ترتیب به عنوان وزیر امور خارجه و مشاور امنیت ملی مدیر جمهوری آمریکا یکی از گام های ترامپ در فاز تازه کشور عزیزمان ایران ستیزی کاخ سفید بود که با خروج از توافق هسته ای کشور عزیزمان ایران همراه شد.

پس از این تحولات بود که وزیر امور خارجه آمریکا در یک صحبت فهرستی از 12 شرط را مطرح کرد که نیت مهم ایالات متحده در مورد کشور عزیزمان ایران را نشان می داد. سخنان پومپئو به جهانیان نشان داد کاخ سفید تغییرات اساسی را در رویکردهای داخلی، منطقه ای و بین المللی کشور عزیزمان ایران و در حیطه های اجتماعی، سیاسی و نظامی دنبال می کند.

روش ترامپ، ائتلاف سازی علیه کشور عزیزمان ایران است

**اتحادسازی ترامپ علیه ایران

دولت ترامپ نسبت به ظرفیت ها و توانایی های جمهوری اسلامی آگاهی کامل دارد و می داند به صورت یک جانبه نمی تواند موفقیتی را کسب کند. از این رو تلاش وافری را به کار می گیرد تا با ایجاد یک اجماع جهانی، کشورهای دیگر در منطقه و دنیا را با خود علیه پایتخت کشور عزیزمان ایران متحد سازد و جهت خود مشروعیت دست وپا کند.

تحلیلگران پرسشها سیاسی اعتقاد دارند عوض کردن چینش و کارها چند ماهه اخیر در کاخ سفید نشان می دهد کابینه «دونالد ترامپ» از مدت ها قبل تلاش کرد تا سیاست دشمنی با ک

در این مسیر کاخ سفید بر ائتلاف با متحدان اروپایی خود در کنار بعضی حکام عرب منطقه و رژیم صهیونیستی حساب خاص باز کرده هست. تارنمای نشریه «عرب نیوز» نوشت اگرچه واشنگتن به دنبال ایجاد ائتلافی جهانی علیه نظام کشور عزیزمان ایران است ولی وزارت امور خارجه آمریکا ادعا دارد این ائتلاف جهانی را علیه نظام کشور عزیزمان ایران راه اندازی نخواهد کرد بلکه تلاش دارد از آن در کنار مردم این کشور استفاده کند.

با این حال نحوه واکنش‌ها ایالات متحده حکایت از اهداف شوم بیشتری دارد. «هدر نائورت» سخنگوی کاخ سفید تاکید کرده است آمریکا جهت تدوین یک برنامه به مشکل تلاش می کند. ضمن اینکه واشنگتن تصمیم دارد با تشکیل این ائتلاف در برابر سیاست های منطقه ای کشور عزیزمان ایران نیز جبهه ای متحد را تشکیل دهد.

وی حتی عنوان داشت وزارت امور خارجه ایالات متحده دیدارهایی را با حدود 200 دیپلمات از کشورهای دیگر جهت تشریح اهداف کاخ سفید برگزار کرد و دلایل خروج ترامپ از برجام را جهت آن ها توضیح داد.

روش ترامپ، ائتلاف سازی علیه کشور عزیزمان ایران است

به نوشته این رسانه عربی، نشانه مهم مدیر جمهوری ایالات متحده بعد از خروج از برجام، دستیابی به توافقی تازه با محدودیت هایی عمیق تر علیه پایتخت کشور عزیزمان ایران هست. البته نائورت در زمینه پیوستن کشورهای اروپایی به ائتلاف آمریکا اظهارنظری نکرد و تنها اظهار کرد متحدان واشنگتن به طور کامل شرایط را درک کرده و چشمان خود را به تحولات منطقه نمی بندند.

خبرگزاری «فرانس پرس» نیز در تحلیل تلاش های کاخ سفید جهت ایجاد اجماع علیه ایران، سخنان اخیر پومپئو را تلاشی جهت مقابله با سیاست های منطقه ای کشور عزیزمان ایران توصیف کرد. سخنگوی کاخ سفید عنوان داشت با ۲۰۰ سفیری که به واشنگتن و محل وزارت امور خارجه آمریکا رفتند در مورد گام های بعدی کاخ سفید در توافق هسته ای با کشور عزیزمان ایران گفت وگو شد.

تحلیلگران پرسشها سیاسی اعتقاد دارند عوض کردن چینش و کارها چند ماهه اخیر در کاخ سفید نشان می دهد کابینه «دونالد ترامپ» از مدت ها قبل تلاش کرد تا سیاست دشمنی با ک

گفته می شود این دیپلمات ها در واشنگتن با تعدادی از مقام های ارشد وزارت خارجه و مسئولان در وزارت خزانه داری ایالات متحده هم دیدار و گفت وگو داشتند.

خبرگزاری چینی South China Morning Post نیز آورده است که پومپئو برنامه ریزی کرده است تا شرح خط مشی های اعلامی خود را در تقابل با کشور عزیزمان ایران تدوین کند. گویا صحبت اخیر وی بنیان های مهم برنامه واشنگتن علیه پایتخت کشور عزیزمان ایران را تشکیل می دهد. البته مقام هایی در دولت ایالات متحده به صوت غیرمستقیم این اجماع احتمالی را مشابه ائتلاف علیه داعش در عراق و سوریه عنوان کرده اند.

روش ترامپ، ائتلاف سازی علیه کشور عزیزمان ایران است

با این حال یکی از نگرانی های کاخ سفید انتقاد تند فرانسه، انگلستان، آلمان، روسیه و چین از خروج آمریکا از برجام و مقاومت آن ها در برابر خواسته های ترامپ است.

**اتحاد تل آویو- واشنگتن علیه تهران

برخی کارشناسان تشکیل چنین ائتلافی را برنامه همیشگی دولت آمریکا از گذشته دانسته اند که در دوره ترامپ صریح تر بیان می شود. به همین علت تلاش های یک ساله اخیر «نیکی هیلی» نماینده ایالات متحده در شرکت ملل نمونه بارز کارها کاخ سفید در راه اندازی اجماع علیه کشور عزیزمان ایران ارزیابی شده است است.

چند ماه قبل هیلی با جمع آوری اصحاب رسانه، کنفرانس مطبوعاتی را در یک پایگاه نظامی در واشنگتن برگزار کرد و با نمایش موشک پرتاب شده است از سوی حوثی های یمن به ریاض، مدعی شد کشور عزیزمان ایران مسئول این اقدام هست. وی حتی چندی بعد از سفرای بعضی کشورهای اروپایی و اعضای شورای امنیت نیز دعوت کرد تا ضمن حضور در یک موزه و دیدن از موشک پرتاب شده است در یک ضیافت ناهار با ترامپ دیدار کنند.

شبکه خبری الجزیره در این زمینه نوشت: سفیر آمریکا در شرکت ملل ضمن اتهام زنی ها علیه تهران، با این اقدام ها از کشورها درخواست کرد تا علیه کشور عزیزمان ایران موضع منسجمی را اتخاذ کنند. هیلی در این دیدارها مدعی شد کشور عزیزمان ایران مسئول ساخت، انتقال و شلیک موشک های به سوی ریاض است.

به نوشته الجزیره، عربستان سعودی و امارات متحده عربی از بیانات و کارها مقام های آمریکایی راضی هستند و از عنوان حضور در یک ائتلاف جهانی علیه کشور عزیزمان ایران استقبال کردند.

در این فرایند کاخ سفید تنها نیست و به گفته سران رژیم صهیونیستی آن ها در کنار واشنگتن، از سه جبهه تلاش های ضدایرانی خود را دنبال می کنند. روزنامه صهیونیستی «جروزالیم پست» به نقل از نخست وزیر این رژیم نوشت: در گفت وگوی خود با مقام های ایالات متحده آمریکا خط مشی هایی را بررسی خواهند کرد تا واشنگتن رویکرد قدرتمندانه تری را در مورد سیاست های منطقه ای کشور عزیزمان ایران اتخاذ کند.

نتانیاهو اعلام کرد در کنار سیاستگذاران آمریکایی رویکردهای سه وجهی را نسبت به کشور عزیزمان ایران در زمینه جلوگیری از دستیابی کشور عزیزمان ایران به سلاح هسته ای، ممانعت از زیاد کردن قدرت و پایگاه کشور عزیزمان ایران در سوریه و در نهایت مقابله با سیاست های کشور عزیزمان ایران در لبنان دنبال می کند.

واژه های کلیدی: ایران | سیاست | ایرانی | آمریکا | ایرانی | واشنگتن | آمریکایی | دولت ترامپ | دونالد ترامپ | ایالات متحده | امارات متحده عربی


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار